Zdrowe śniadanie z owsianką

0
64

Każdy z nas słyszał, że śniadanie jest najważniejszym posiłkiem dnia. Do tego bardzo słyszy się, że najlepszym posiłkiem na śniadanie jest owsianka. Dlaczego jest tak bardzo ceniona? Jak podawać owsiankę? Jaki wpływ na nasze zdrowie i samopoczucie ma owsianka zjedzona z rana? Sprawdźmy.

Dlaczego warto rozpocząć dzień z owsianką?

Jedzenie owsianki to rzeczywiście szereg korzyści. Owsianka słynie z dużej ilości aminokwasów, które wspomagają działanie wątroby oraz pomagają wydalić toksyny z organizmu. Ponadto, w tym pysznym daniu znajdziemy dużą zwartość błonnika co z kolei pomaga, gdy mamy podwyższony cholesterol oraz problemy z chorobami serca. Do tego na długiej liście korzyści nie może zabraknąć wzmianki o kontrolowaniu cukru – owsianka reguluje poziom cukru jeszcze przez długie godziny po jej spożyciu (oczywiście zakładając, że jej za bardzo nie dosłodziliśmy). Jak powszechnie wiadomo owsianka to znakomite rozwiązanie na polepszenie trawienia. Płatki owsiane obniżają poziom kwasów żółciowych, tym samym ułatwiają pracę jelitom i zapobiegają zaparciom. Na koniec warto wspomnieć o oczywistym – owsianka jest posiłkiem, który potrafi naprawdę nasycić. Jest to znakomite źródło białka i węglowodanów, dlatego też jest chętnie wybierana przez sportowców oraz osoby szczególnie dbające o dietę. Sto gram owsianki wystarczy by pozyskać około 373kcal, w tym 13,22g białka oraz 59,51 węglowodanów. Ponadto, płatki owsiane są rekomendowanym źródłem potasu, magnezu, żelaza, cynku oraz witamin E, K, B1 oraz B5. Podsumowując, owsianka jest nie tylko pożywna, lecz także sycąca co pozwala zachować energię przez cały poranek.

Pomysły na owsiankę na śniadanie

Owsianka niewątpliwie korzystnie wpływa na nasz organizm. Jednak poza aspektami zdrowotnymi warto się zastanowić jak ją zjeść, żeby była smacznym rozpoczęciem dnia. Na szczęście jest masa pomysłów na to jak podać owsiankę by ta była naprawdę pysznym posiłkiem. Poniżej przedstawiamy kilka pomysłów.

Owsianka dla kreatywnych smakoszy – w miseczce z owocami i dodatkami.
Co można dodać do owsianki w misce? Poza mlekiem, możesz dodać owoce (zarówno świeże jak i suszone), nasiona, orzechy, masło orzechowe, dżemy, wiórki kokosowe i wiele więcej. Warto pamiętać, że kreatywność jest jak najbardziej wskazana. Naszym zdaniem hitem jest owsianka z bananem i czekoladą, aczkolwiek warto eksperymentować i samemu wybrać owsiankowy mix, który najbardziej trafi w Twoje gusta.

Pomysł na pożywne i szybkie śniadanie – owsianka z chia na mleku roślinnym.
Zmieszaj owsiankę z nasionami chia i całość zalej mlekiem roślinnym. Najlepiej taką mieszankę zamknij w słoiku i zostaw na noc w lodówce. Z rana całość nabierze kremowej konsystencji. Dla smaku możesz dodać owoce (np. jagody lub maliny). Efekt jest zdumiewająco dobry. Główną zaletą tego przepisu jest to, że z rana wyciągasz śniadanie z lodówki i masz praktycznie gotowe. Całość przygotowujesz dzień wcześniej wieczorem. Super sprawa dla zabieganych, którzy szukają niebanalnego pomysłu na zdrowy i pożywny posiłek.

Szybkie śniadanie, które ładnie wygląda? Owsianka w słoiczku!
Jeśli lubisz jeść coś co wygląda tak samo dobrze jak smakuje to pewnie polubisz pomysł na wykonanie warstwowej owsianki w słoiczku. Standardowo owsiankę je się z miseczki i nie ma w tym nic dziwnego, ale dlaczego nie wypróbować jedzenia prosto ze słoika? Warstwy owsianki przekładaj na zmianę owocami, orzechami oraz konfiturą. Całość będzie wyglądała bardzo smakowicie. Jeśli taki słoik zabierzesz ze sobą do pracy lub szkoły to z pewnością masz gwarancje wygrania konkursu na najładniejszy i najbardziej pomysłowy lunch.

Do wykonania wyżej opisanych przepisów bardzo dobrze sprawdza się owsianka OneDayMore ze strony https://onedaymore.pl/ . Znajdziesz tam przepyszne owsianki o różnych smakach.  Rozpoczynając od tradycyjnych owsianek (np. z czekoladą, malinami lub bananem). Kończąc na pomysłowych mieszankach owsiankowych (np. wysokobiałkowa, z orzeszkami ziemnymi lub z białą czekoladą). Innymi słowy – dziesiątki pomysłów na pyszne śniadanie.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here