Jak zmotywować się do ćwiczeń?

0
144

W zdrowym ciele zdrowy duch – to przysłowie zna każdy z nas. Nie da się ukryć, że współcześnie z powagi tego prostego przysłowia zdaje sobie coraz więcej osób. Moda na wysportowaną sylwetkę i dbałość o formę fizyczną na stałe opanowała świat i nie inaczej jest w naszym kraju. W tym artykule zdradzamy kilka prostych wskazówek odpowiadających na pytanie: jak zacząć regularnie ćwiczyć?

Rynek fitness w Polsce

Do klubów fitness uczęszcza niemal 3 miliony Polaków. Dużo? Naszym zdaniem zdecydowanie tak. Jednak co ciekawe prawdziwy boom na kluby fitness dopiero nadchodzi. Według prognoz, w przyszłości do klubów fitness będą uczęszczać również osoby po 40-50 roku życia. Dzisiaj ta grupa wiekowa raczej stanowi mniejszość. Zmieniają się też same kluby fitness. Przestają się kojarzyć z miejscem do treningu siłowego przeznaczonego głównie dla mężczyzn. Współczesne kluby oferują szeroką gamę zajęć grupowych. W szczególności rozszerzana jest oferta fitness skierowana do kobiet w różnym wieku i o różnej kondycji fizycznej.

Jak zmotywować się do wyjścia do klubu fitness?

Pomimo, że aż 3 miliony Polaków miała kontakt z siłownią/klubem fitness to jednak wciąż jest duża grupa ludzi, którzy myślą o wyjściu do klubu jednak pewne obawy lub brak motywacji je przed tym powstrzymuje.

Znajdź zajęcia, które odpowiadają Twoim preferencjom.
Współcześnie kluby fitness oferują na tyle szeroką gamę różnorodnych zajęć, że każdy powinien znaleźć coś dla siebie. Można zacząć od zajęć, które pasują do naszych preferencji i poza poprawą naszej kondycji dadzą dawkę przyjemności. Do wyboru masz na przykład zumbę, spinning, zajęcia taneczne oraz różnorodne zajęcia aerobowe dostępne dosłownie w kilkudziesięciu przeróżnych odmianach. Jeśli wciąż nie jesteś przkonana/przekonany do zajęć na sali możesz spróbować basenu (np. aqua aerobik). Najważniejsze to znaleźć coś co chociaż trochę będzie sprawiało Ci przyjemność. Aktywność fizyczna naprawdę potrafi być relaksująca, trzeba tylko poczuć endorfiny wydzielające się podczas uprawiania ćwiczeń fizycznych. Należy pamiętać, że osoby regularnie uprawiające sport rzadziej chorują i chwalą sobie dobre samopoczucie.

Zrób pierwszy krok
Najtrudniej jest zrobić pierwszy krok. Jeśli planujesz popracować nad swoją sylwetką to nie rozpoczynaj od następnego miesiąca. Nie rozpoczynaj od jutra. Po prostu spakuj torbę i zacznij działać. Brakuje Ci sprzętu? Słaba wymówka, żeby pobiegać na zewnątrz wystarczą buty i można zrobić pierwszy krok! Trzeba po prostu skreślić wszystkie wymówki i zacząć działać.

Pierwszy krok został zrobiony, jednak wciąż odczuwam brak motywacji.
Jeśli ćwiczysz już jakiś czas i wciąż brakuje Ci motywacji to pomyśl o dokonaniu delikatnej korekty w ćwiczeniach. Możesz np. skorzystać z usług trenera personalnego, który zadba o dobranie prawidłowych ćwiczeń oraz pomoże w kwestiach związanych z motywacją (np. just-fit-studio-formy.pl/fitness). Możesz też zmienić częstotliwość ćwiczeń lub zmienić dyscyplinę sportu/zajęcia. Nie można wpadać w monotonię. Jednak najczęstszym problemem nie jest monotonia a strach przed zrobieniem pierwszego kroku.

Tak czy inaczej gorąco zachęcamy do aktywności fizycznej. Niezależnie w jakiej formie, sport jest sposobem na poprawę samopoczucia i tym samym na poprawę jakości życia.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here