Fartuchy i zapaski

0
93

Podstawowym wyposażeniem kucharza jest fartuch a podstawowym wyposażeniem kelnera jest zapaska. Te dwa, jak by się wydawało, drobne elementy stanowią o stylu i elegancji danego lokalu.

Fartuchy i zapaski, czyli ochrona i styl

Fartuchy/zapaski dobrane w odpowiednim kolorze, plus dobra aranżacja wnętrza, sprawiają, że lokal gastronomiczny będzie miał swój charakter i unikalny styl. Co ważniejsze fartuch lub zapaska nie odgrywa roli, tylko i wyłącznie wizualnej. Fartuchy gastronomiczne są wykonane z materiałów odpornych na wodę oraz posiadają dodatkowe kieszenie. Oprócz ochrony ubrania przed zmoczeniem, pozwalają schować np.: menu, co sprawia, że fartuch oprócz zalet ochronnych jest również funkcjonalny, tym samym ułatwiając pracę.

Zapaski w swojej garderobie zawodowej posiadają głównie kelnerzy. Krótkie zapaski barowe to tzw. koktajlówki. Głównymi materiałami, z jakich wykonane są zapaski to bawełna oraz poliester, co ważne oba materiały są najwyższej możliwej jakości. Dzięki takiemu doborowi materiałów nawet po wielu praniach zapaska nie traci swojego koloru.

Czy zapaskę lub fartuch można jeszcze jakoś wyróżnić?

Widząc w telewizji kucharza, najczęściej widzimy go odzianego w biały fartuch lub zapaskę. Jednak wybór kolorystyczny jest dużo większy. Fartuchy / zapaski mają wiele kolorów, którymi możemy wyróżnić naszą obsługę od konkurencji. Jeśli mimo wszystko, szukamy czegoś ekstra, możemy zastanowić się nad haftem. Fajnym i często spotykanym pomysłem jego wyhaftowanie loga naszej restauracji, dzięki czemu zdecydowanie częściej opatrzy się ono klientowi i będzie przywodziło, miłe wspomnienia dotyczące obsługi oraz jakości jedzenia.

Drobne elementy mają znaczenie

Fartuch lub zapaska wydają się mało znaczącymi elementami w gastronomicznym biznesie. Pamiętajmy jednak, że budując renomę lokalu, ważny jest każdy szczegół, poczynając od stroju pracowników restauracji. Możemy mieć dobre jedzenie, jednak walory wizualne również mają znaczenie i to one potrafią przyciągać klientów. Mając do wyboru dwa lokale, gdzie obsługa będzie ubrana schludnie i elegancko albo byle jak, klient swoje pierwsze kroki skieruje do restauracji, gdzie obsługa będzie wyglądała profesjonalnie, a tym samym szansa na dobry posiłek będzie zdecydowanie większa, niż w tym drugim przypadku.